Virtuális asszisztens
A virtuális (iroda)asszisztens olyan szakember, akik a távolból, saját irodából, otthonról, esetleg kávézóból) segíti a vállalkozásokat, támogatja azok működését. Nem titkárnő, hanem szabadúszó egyéni vállalkozó, aki szerződéses kapcsolatban áll ügyfeleivel. A saját vállalkozása adózásáért saját maga felel, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. A virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat, feladatait elláthatja havibérben, órabérben, projekt alapú díjazással, stb. Amilyen formában a szerződő felek megállapodnak. A digitalizációnak köszönhető, hogy számos feladatot ki lehet szervezni.
Főbb feladatkörök:
- irodai adminisztráció
- szerződésállomány kezelése, emailek rendezése
- folyamat optimalizálás
- ügyfélszolgálati feladatok ellátása, telefonon vagy emailben
- közösségi média tartalmak kezelése
- webshopok és weboldalak tartalmi karbantartása
- szövegírás, blog írás kapott anyag-hanganyag alapján (gépelés)
Sajnos Magyarországon még mindig az a legfőbb nézet, hogy a főnök látni akarja a beosztottjait. Nem számít, hogy nem tölti ki a 8 óráját munkával, csak legyen ott. Ellenben a VA csak a produktív órát számlázza. Szolgáltató lévén az a célja, hogy elégedett ügyfelei legyenek, nem érdeke a „lógás otthon”, a túlszámlázás.
Szerte a világban már nagy népszerűségnek örvend ez a szakma, remélhetőleg itthon is egyre gyorsabban elterjed, és elfogadják a home office-ban dolgozókat. Kedves vállalkozók, cégvezetők, legyetek nyitottabbak a virtuális asszisztensi megoldásra, sok feladatot ki lehet szervezni, csak megbeszélés, szervezés, rugalmasság kérdése. Nem mindegy, hogy hol van, ha a munkát elvégzi precízen, határidőre, és még közben jól is érzi magát??? …